آموزش مجازی سازی با Hyper-v

آموزش مجازی سازی با Hyper-v

آموزش مجازی سازی با Hyper-v

آموزش مجازی سازی با hyper-v یا مجازی ساز تحت ویندوز سرور شرکت مایکروسافت توسط ویدئو کلیپ و فیلم آموزش مجازی سازی، بعد از مشاهده این کلیپ آموزشی، قادر خواهید بود به سادگی به کمک سیستم مجازی ساز Hyper-V در Windows Server اقدام به مجازی سازی و ساخت سرور های مجازی (VPS) کنید. قبل از شروع آموزش مجازی سازی با hyper-v ابتدا به معرفی این مجازی ساز قدرتمند میپردازیم.

آموزش مجازی سازی با hyper-v

آموزش مجازی سازی با hyper-v

آموزش مجازی سازی با Hyper-V

مجازی ساز Hyper-V با نامک Viridian با نام Windows Server Virtualization یا مجازی سازی در ویندوز سرور مایکروسافت شناخته میشود. مجازی ساز hyper-v از سری نرم افزار های ایجاد کننده ماشین های مجازی هایپرویژن یا Hypervisor میباشد که امکان مجازی سازی روی سیستم های x86-64 systems را به کاربر میدهد. استفاده از مجازی ساز hyper-v رو به گسترش است و در حال حاضر یکی از کامپوننت های اختیاری ویندوز ۲۰۰۸ سرور و نسخه های پس از آن است. تبدیل شدن به بخشی از خود Windows Server 2008 و نسخه های پس از آن لزوم آموزش مجازی سازی با این مجاز ساز قدرتمند را در مدیران سرور های ویندوزی افزایش میدهد. اگرچه هنوز در مقایسه با مجازی ساز Vmware ESXi امکانات، امنیت و پایداری Hyper-V در سطح پایین تری قرار دارد، این فاصله بسیار کمتر از گذشته شده است. برای مثال جای امکاناتی مثل VMware’s Memory Hot Plug option و تغییرات منابع سرور مجازی ساخته شده مانند RAM بدون نیاز به ریستارت کردن یا خاموش کردم ماشین مجازی یا VPS همچنان در Hyper-V خالیست.

فیلم آموزش مجازی سازی به کمک مجازی ساز Hyper-V

اگرچه این ویدئو کلیپ آموزشی به زبان انگلیسی میباشد، ولی حتی برای آن دسته از وب مستران و مدیران سروری که تسلطی به زمان انگلیسی ندارند نیز بسیار گویا و ساده است. بعد از مشاهده ویدئو کلیپ آموزش مجازی سازی در Hyper-V به سادگی قادر به ساختن یک ماشین مجازی در ویندوز سرور خواهید بود. در این آموزش از ویندوز سرور ۲۰۱۲ به عنوان سیستم عامل استفاده شده است ولی آموزش بسیار کلیست و محدود به نسخه خاصی از Windows Server نمیباشد.

آموزش مجازی سازی با hyper-

در صورت نیاز به پیکر بندی حرفه ای مجازی ساز Hyper-V در سرور ویندوز به شما استفاده از خدمات حرفه ای کانفیگ سرورکامپایلر را توصیه میکنیم. برای ارسال درخواست کانفیگ از پورتال مشتریان کامپایلر تیکت مربوطه را ارسال کنید.


Log out of this account

Leave a Reply

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها