راهکارهای جامع پشتیبان‌گیری و امنیت اطلاعات

راهکارهای جامع پشتیبان‌گیری و امنیت اطلاعات

راهکارهای جامع پشتیبان‌گیری و امنیت اطلاعات

شاید کمتر سازمانی را بتوان پیدا کرد که برای حفظ و حراست از اطلاعات و دانش خود، اقدامی انجام نداده باشد. اما در بسیاری از موارد به دلیل عدم شناخت صحیح از نقاط آسیب‌پذیر و یا استفاده از راه‌کارهای نامناسب و منسوخ شده سبب می‌شود تا این سازمان‌ها همواره در معرض تهدیدها و مشکلات امنیتی قرار داشته باشند. یکی از رایج‌ترین و متاسفانه پرمخاطره‌ترین اتفاقات موجود، از دست رفتن اطلاعات به دلیل مشکلاتی مانند عیوب سخت‌افزاری، بلایای طبیعی (مانند آتش سوزی، زلزله، سیل)، نوسانات برق و … می‌باشد. رایان سامانه آرکا با ارئه راه کارهای جامع در خصوص تهیه فایل پشتیبان (Backup) از اطلاعات سازمان توسط جدیدترین تکنولوژی های سخت افزاری و نرم افزاری روز دنیا موفق شده است تا ضمن صرفه جویی در منابع و زمان، قدمی بزرگ در حفظ و حراست از اطلاعات حیاتی سازمان بردارد.

به لطف روش‌های نوین در انتقال اطلاعات و متدهای جدید و بهینه شده در فشرده‌سازی، این راه کارها می‌توانند بزرگترین دغدغه مدیران شبکه‌ها را که همان مصرف منابع شبکه می‌باشد را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشد.

امنیت مرزهای سازمان

امروزه تمامی سازمان‌ها جهت برقراری ارتباطات کاری و تجاری و استفاده از امکانات اینترنت از یک یا چندین تامین کننده پهنای باند برای اتصال به اینترنت یا همان دهکده جهانی استفاده می‌کنند. لذا برقراری امنیت در این درگاه‎ها، پایش و کنترل اطلاعات ارسالی و دریافتی از مهمترین نکات امنیتی در هر شبکه می‌باشد. راه‌کارهای امنیتی ارائه شده در این بخش ضمن کنترل تمامی این درگاه‌ها، قادر به شناسایی تهدیدات و رفتارهای مشکوک از درون و بیرون شبکه بوده و به محض مشاهده اینگونه رفتارها، اقدامات لازم جهت جلوگیری و حراست از شبکه را انجام می‌دهد. همچنین مشاوره و شناسایی نقاط آسیب پذیر که می‌تواند دستاویزی برای استفاده سودجویان و نفوذ به داخل شبکه باشد، توسط متخصصین ما بررسی و برای تمامی آنها راه‌کارهای امنیتی، ارائه می‌گردد.

امنیت سرورها و ایستگاه‌های کاری

پس از اطمینان از برقراری امنیت در مرزهای سازمان، نوبت به پیاده سازی مکانیزم‌های امنیتی کارآمد و مطمئن در داخل شبکه می‌باشد. یک شبکه کامپیوتری همانقدر که خدمات ارزشمند و مفیدی را به کاربران خود ارائه می‌کند، می‌تواند در شیوع و پخش مخرب‌ها و بدافزارهای سیستمی نیز خطرناک باشد. لذا برقراری امنیت در سرورها و سرویس‌دهنده‌های شبکه‌های کامپیوتری توسط مواردی چون نصب و پیکربندی دیواره آتش (Firewall)، استفاده از ضد ویروس مناسب (Antivirus) می‌تواند تا حدود زیادی این دغدغه را برطرف نماید. متخصصین ما در رایان سامانه آرکا ضمن مشاوره در انتخاب درست ضدویروس (Antivirus)، سیستم‌های مدیریتی یکپارچه‌ای را جهت مانیتورینگ سرورها و کلاینت‌ها از لحاظ وضعیت امنیتی در اختیار مدیران شبکه قرار می‌دهند تا آنها بتوانند با صرف کمترین زمان و انرژی، گزاراشات کامل و تخصصی را در بازه‌های زمانی مورد نیاز تهیه و مشاهده نمایند.

علاوه بر موارد فوق استفاده از مکانیزم‌های امنیتی هوشمند و پیشرفته در سرویس‌دهنده‌هایی مانند ایمیل سرور (همانندMicrosoft Exchange Server)، ناحیه بندی شبکه و قرار دادن وب سرورها در DMZ و مواردی از این دست جزو ملزومات یک شبکه ایمن می‌باشد که رعایت این اصول می‌تواند اطمینان بیشتری را برای مدیران شبکه فراهم سازد.

گروه فنی و مهندسی وی سنتر با تکیه بر دانش متخصصین خود، توانسته است در طول سالیان متمادی با حضور در کنار مدیران شبکه و ارائه مشاوره‌ها و راه‌کارهای نوین، رسالت خود را در این حوزه با موفقیت و سربلندی پشت سر گذاشته و در حال حاضر نیز آماده ارائه خدمت به مشتریان عزیز می‌باشد.


Log out of this account

Leave a Reply

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها