معایب هاردهای SSD

معایب هاردهای SSD

معایب هاردهای SSD

عد از مزایا، وقت آن رسیده که نگاهی به معایب هم داشته باشیم:
SSDها گران‌اند و این احتمال وجود دارد که با خرید هر مدلی چند وقت بعد به خاطر بروز نقص در درایو، کل اطلاعات را یکباره از دست دهید. بله، همین دو مورد باعث می‏شود که خیلی‏ها قید تهیه SSDرا از سر به در کنند، خصوصا مورد دوم که اصلا خبر خوبی نبود اما وجود چند روزنه باعث می‏شود که همچنان امیدوار بود.
اول اینکه قیمت‏ها به شدت در حال کاهش‏ اند؛ برای مثال در حال حاضر یک درایو 128 گیگابایتی قیمتی حدود 100 دلار دارد. درایوهای 256 گیگابایتی حتی ارزان‏تر بوده و قیمتی معادل 160 دلار دارند. البته نمونه‏ های 512 گیگابایتی همچنان بسیار گران بوده و نمونه ‏های 1 ترابایتی هنوز عرضه نشده‏ اند. قیمت SSDها همزمان با افزایش تقاضا کاهش می‏یابد؛ از این رو بدون شک تا چند وقت دیگر، هیچ  مشکل مالی برای تهیه آنها نخواهید داشت.
عیب دوم بدون شک مهم‏تر از مساله مالی است چرا که هیچ کس دوست ندارد اطلاعات با ارزش خود را یکباره از دست دهد. بهتر است تکلیف این مورد را کاملا مشخص کنیم: بسیاری از افراد با مشکل از دست دادن اطلاعات به خاطر بروز نقص در SSDها مواجه شده‏اند. مساله اینجاست که در این موارد، مشکل ناشی از فلش‏های NANDنبوده، بلکه مربوط به بروز نقص در کنترلر دستگاه است.  حرف کسانی که می‏گویند SSDهای آنها به انتهای چرخه حیات فلش‏های NANDدر زمینه خواندن/نوشتن رسیده‏ اند را هرگز باور نکنید. خبر خوب اینکه همه شرکت‏های سازنده به این امر واقف شده و در حال برطرف کردن این مشکل‏ اند. با به بلوغ رسیدن فناوری‏های کنترلرها و Firmwareها (میان‌افزارها)، پایداری SSD‏ها افزایش قابل ملاحظه‏ای یافته و امروز بدون هیچ واهمه ‏ای می‏توان دیگران را ترغیب به تهیه این درایوها کرد؛ اما فراموش نکنید پشتیبان‏گیری از داده‏ها مقوله‏ای است که صرف‌نظر از استفاده از هارددیسک یا SSD، همواره باید آن را انجام داد.


Log out of this account

Leave a Reply

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها