مفهوم هاست VMware

  • 0

مفهوم هاست VMware

مفهوم هاست VMware

 

 

 

 

Host کامپیوتری فیزیکی می باشد که بر روی آن نرم افزار مجازی سازی مانند ESXi برای اجرای چندین ماشین مجازیاستفاده می شود. Host منابع مورد نیاز ماشین مجازی مثل CPU , Memory را فراهم می کند و اجازه دسترسی به شبکه و محل ذخیره اطلاعات را به ماشین می دهد.
VMWareESXi
VMWareESXi هسته ی تکنولوژی است که به شما اجازه ساخت ماشین مجازی و اختصاص منابع به ماشین مجازی را می دهد. VMWareESXi تنها 32mb فضا اشغال می کند و مستقل از سیستم عامل است؛ فضای بسیار اندک 32MB کارهایی مانند افزایش امنیت، کنترل دستیابی کاربر، آنتی ویروس و پشتیبان گیری و هرکاری که موجب امنتر و مطمئن تر شدن ماشین می شود را ساده تر می سازد.VMWareESXi ویژگی های مدیریت حافظه و شبکه پیشرفته ای را ارایه می دهد، که موجب اجرای نرم افزارهای متمرکزی مانند Email ، پایگاه های داده و برنامه های سفارشی با کمترین سرریز می شود.VMWareESXi گسترده ترین سیستم عامل ها را پشتیبانی می کند که شامل ورژن های مختلف 32 و 64 بیتی ، Windows ,Linux, Solaris ,Netware می شود. با نصب VMWareESXi شما می توانید سیستم عامل های مختلفی را برروی یک سرور اجرا کنید و در سخت افزار ، نیرو و هزینه صرفه جویی نمایید.

ماشین مجازی

 

ادغام سرورها

ادغام سرور به سازمان ها اجازه کنترل زیرساخت های فناوری اطلاعاتشان را می دهد. با استفاده از مجازی سازی در زیرساخت سخت افزاری یک سازمان می تواند بهره وری سخت افزار موجود خود را تا %80 افزایش دهد. قانون “یک فرایند ،یکسرور” منجر به تامین سرور بیش از حد نیاز می شود. به این ترتیب دارایی های سازمان با صرف هزینه های گزاف افزایش یافته و از هر یک از آنها شاید به اندازه ی %20 توان مصرفی کار کشیده شود.

 

 

 


Log out of this account

Leave a Reply

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها