پنج نکته برای استفاده ایمن از شبکه بی سیم

  • 0

پنج نکته برای استفاده ایمن از شبکه بی سیم

پنج نکته برای استفاده ایمن از شبکه بی سیم

 

شبکه های محلی بی سیم و به اصطلاح WLAN ها دسترسی آسان به اینترنت را برای کاربران فراهم می سازند. اما در صورتی که این شبکه ها به صورت ایمن مورد استفاده قرار نگیرند می توانند آسیب ها و تهدیدات زیادی را بهمراه داشته باشند. در ادامه پنج نکته امنیتی بیان می شود که اعمال آن ها می تواند حفاظت قدرتمندی از شبکه های بی سیم ایجاد کند و امنیت را در استفاده از این شبکه ها افزایش دهد.

استفاده از رمزنگاری WPA2

در هنگام انجام تنظیمات برای شبکه بی سیم از رمزنگاری WPA2 استفاده کنید که در حال حاضر قدرتمندترین الگوریتم امنیتی است. مهاجمان قابلیت شکستن رمزنگاری هایی که از طریق تکنیک های قدیمی تر نظیر WEP صورت می گیرد را پیدا کرده اند.

استفاده از پسوردهای طولانی با کاراکترهای ویژه

هرگز شبکه های خود را با پسوردهای ضعیف در معرض دید دیگران قرار ندهید. باید اطمینان حاصل کنید که طول پسوردهای شما بیش از 10 کاراکتر و ترکیبی از کاراکترهای خاص، اعداد و حروف بزرگ و کوچک است.با استفاده از نرم افزارهای کرک کننده کد، کشف رمز ضعیف یک شبکه در طی چند ثانیه امکان پذیر می شود.

تغییر نام SSID ها

بسیاری از کاربران زحمت تغییر نام شبکه های بی سیم و یا به اصطلاح SSID را به خود نمی دهند و ترجیح می دهند از همان نام پیش فرض استفاده کنند. از آنجاییکه رمزنگاری WPA2 این نام را بعنوان بخشی از پسورد در خود دارد هکرها از SSID ها برای شکستن پسوردها استفاده می کنند.

عدم قرار دادن اطلاعات شخصی به عنوان نام SSID ها

هیچکس نمی خواهد که خود راهی برای دسترسی مهاجمان به سیستمش از طریق فهماندن این مسئله که شبکه اش ارزش نفوذ و به خطر انداختن را دارد ایجاد کند. استفاده از نام هایی نظیر “delta net” بعنوان SSID راهی برای شناسایی شبکهتوسط هکرها فراهم می سازد. از اسم های مبهم برای SSID استفاده کنید که در این صورت راهی برای شناسایی هویت، مکان و موقعیت توسط هکرها فراهم نمی سازد.

رنج رادیویی را تنظیم کنید

Access point های مدرن و پیشرفته بصورت چند آنتنه می باشند و قابلیت پوشش مناطق دورتری را خواهند داشت. اما امکان کنترل توان ارسالی و رنج رادیویی و کاهش آن وجود دارد. با این کار می توان محدوده و فاصله ای که امکان دسترسی به سیگنال وجود دارد را تعیین کرد. در این صورت به خطر انداختن شبکه برای هکرها دشوار می شود.

 

 


Log out of this account

Leave a Reply

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها